Silniki CDI


 

Wtrysk pod wysokim ciśnieniem ze zmiennym sterowaniem

Nowy CDIW przypadku techniki Common-Rail paliwo gromadzone jest pod ciśnieniem we wspólnym przewodzie (Common-Rail) i rozdzielane jest do dysz wtryskowych. Elektroniczne sterowanie silnika utrzymuje stałe ciśnienie 1350 barów, niezależnie od prędkości obrotowej i obciążenia zespołu napędowego. Dysze wtryskowe wyposażone są w specjalne zawory elektromagnetyczne i sterowane są również zmiennie i odpowiednio do zapotrzebowania. Wysokie ciśnienie wtrysku, które jest do dyspozycji również przy niskich prędkościach obrotowych, oraz zmienne sterowanie procesem wtryskiwania powodują znacznie lepsze przygotowanie mieszanki palnej w cylindrach, co w konsekwencji owocuje bardzo małym zużyciem paliwa oraz niewielkim poziomem emisji spalin.

Wtrysk pilotowy w celu uzyskania jeszcze lepszego komfortu akustycznego

Kolejna osobliwością nowych silników CDI firmy Daimler-Benz jest tak zwany wtrysk pilotowy. Następuje on na ułamek sekundy przed właściwym wtryskiem głównym, a jego zadaniem jest wstępne nagrzanie przestrzeni spalania. Dzięki temu następuje szybszy zapłon paliwa, co pociąga za sobą powolniejszy wzrost ciśnienia i temperatury. Wpływa to korzystnie na poziom hałasu przy spalaniu. Dzięki wtryskowi pilotowemu poziom hałasu nowych silników CDI kształtuje się znacznie poniżej wartości dla porównywalnych silników dieslowskich z bezpośrednim wtryskiem, a nawet poniżej wartości dla dzisiejszych silników z komora wstępna.

 powrót