Sprzedaż tego cacka na całym świecie rozpocznie się w czerwcu. Jego premiera odbyła się już na styczniowym Auto-Show w Detroit. Nowe auto wzbogaciło rodzinę pojazdów coupe produkowanych w Stuttgarcie, do których należą duże modele: CL 420, CL 500 i CL 600.

Mercedes CLK jest wzorowany stylistycznie na limuzynie klasy E. Do takiego porównania skłaniają przede wszystkim dwie pary charakterystycznych owalnych reflektorów, które w aucie sportowym są nieco mniejsze i bardziej pochylone ku tyłowi. CLK ma 4.56 m długości. Jest dłuższe o 8 cm od limuzyny klasy C, ale szerokość i rozstaw osi w obu modelach są identyczne.

Auto jest produkowane w dwóch wersjach: sport i elegance, które rożnią się kolorami oraz materiałami wykończeniowymi. We wnętrzu CLK znajdują się cztery sportowe fotele dla pasażerów. Oparcia tylnych siedzeń można złożyć do przodu i uzyskać dodatkowa przestrzeń na bagaż. Co ciekawe pokrywa bagażnika może być otwierana przez zdalne sterowanie.

Jak na prawdziwe coupe przystało mercedes CLK ma potężny sześciocylindrowy silnik z cylindrami w układzie V o pojemności skokowej aż 3.2 l. Może być napędzany również mniejszymi jednostkami: o pojemności 2.3 l (z roadster'a SLK) oraz 2.0 l (z limuzyn klasy C i E). Moc silników mieści się w przedziale od 136 do 220 KM.

Auto jest łakomym kąskiem dla złodziei, jednak broni się przed nimi nowym systemem zabezpieczeń z elektronicznym kluczem do drzwi i zapłonu, który uniemożliwia uruchomienie pojazdu przez niepowołaną osobę.

W dziedzinie bezpieczeństwa ruchu pojawił się system skracający drogę hamowania w sytuacjach krytycznych. Do wyposażenia seryjnego auta należą dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, a także poduszki boczne w drzwiach i napinacze pasów bezpieczeństwa. Samochód spełnia normy bezpieczeństwa, które w Unii Europejskiej zaczną obowiązywać w przyszłym roku.

W ciągu ostatnich miesięcy Mercedes zasypuje klientów nowymi propozycjami: po roadsterze SLK i minivanie klasy V, niebawem pojawi się na rynku najmniejszy w rodzinie długo oczekiwany model klasy A.

SZ@RKI