C-klasa


W-201(190-tka)         W-202           Wrażenia z jazdy  nowym W-203


Od marca w salonach nowa C-Klasa KOMBI. Wszystkie wersje silnikowe jak w Limuzynie. Pojemność bagażnika 470 l / po rozłożeniu tylnich siedzeń 1.384 l,  to znaczy mniej niż jego poprzednik. Ceny od 53.500 DM niestety w górę


C-Klasse Sportcoupe - Model ten celuje na "młodych, dynamicznych" klientów którzy maja poprawić statystykę - średni wiek kupców Mercedesa - 55 lat. We wnętrzu zamiast drewna - aluminium Look. Silniki tylko 4 cylindrowe C 180 - 129 KM; C 200 K - 163 KM; C 230 K - 197 KM; C 220 CDI - 143 KM - Wyposażenie seryjne: 6 x Airbag, ABS, ESP, el.podnośniki szyb, multifunkcjonalna kierownica, przygotowanie pod radio, wspomaganie, centralny zamek, automatyczne ogrzewanie, sportowe fotele, 6-cio biegowa skrzynia Opcje: Automat, Automatyczna klimatyzacja, metalik lakier, szklany dach, skora, nawigacja, boczne poduszki w tyle - ogrzewane siedzenia, AMG felgi Ceny z wyposażeniem seryjnym: C 180 - 47.000 DM ; C 200 K - 50.600 DM; C 230 K - 56.000 DM; C 220 CDI - 53.000 DM 


W-203 - nowa C-klasa .....

Silnik: benz.

Wielu kierowców woli wybrać średniaka wśród Mercedesów zamiast luksusowej limuzyny innej marki za podobną cenę. Trudno się dziwić. Trójramienna gwiazda będąca znakiem firmowym koncernu ze Stuttgartu to nadal jeden z najbardziej znanych symboli prestiżu, gwarancja komfortu i solidnej konstrukcji.

Poprzednik okazał się przebojem. Sprzedano 1,6 miliona egzemplarzy. Konstruktorzy nowego modelu klasy C wyposażyli auto w rozwiązania techniczne dostępne jedynie w najbardziej luksusowych limuzynach Mercedesa klasy E i S.

NADWOZIE
Mercedes C z zewnątrz zmienił się bardzo. Ma nowe, już nie prostokątne, ale owalne reflektory z przodu, zmienione lusterka boczne z wbudowanym kierunkowskazem, nowe klamki i reflektory z tyłu. Zamiast charakterystycznej dla Mercedesa przysadzistej sylwetki nowy model zaskakuje lekkością kształtu. Nowy wygląd może wprawić w zazdrość nawet właścicieli wyższej klasy E tej samej marki. Piękne nadwozie przypomina do złudzenia karoserię zarezerwowaną dla najdroższej klasy S.

Indywidualny styl właściciel może podkreślić wybierając jedną z trzech odmian stylizacji nadwozia i wyposażenia. Podstawową wersję Classic, luksusowy model Elegance lub wyrafinowany - Avantgarde. Współczynnik oporu powietrza nowego Mercedesa Cx wynosi 0,26. Nie każdy samolot może pochwalić się taką wartością, nie mówiąc o samochodach.

Przednia i tylna części nadwozia to moduły z tak zwanych crash boxów. Są wykonane ze stali o wysokiej odporności i skręcone śrubami z resztą karoserii. Dzięki temu można je łatwo i tanio wymienić po zderzeniu. W razie drobnych wypadków, przy prędkości do 15 km/godz., moduły przejmują energię uderzenia, a usytuowana za nimi konstrukcja nośna nie zostaje uszkodzona.

WYPOSAŻENIE
Nowy model klasy C to bogata oferta poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym. Przednie, o dwustopniowo regulowanym napełnianiu, boczne z przodu i za dopłatą z tyłu oraz montowane seryjnie okienne kurtyny powietrzne.

Nad bezpieczną jazdą czuwają elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz system (BAS), czyli tak zwany asystent hamowania zwiększający efektywność hamowania w sytuacjach awaryjnych. Seryjnie montowany jest też układ rozpoznający obecność fotelików dziecięcych, napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki napięcia pasów na czterech głównych fotelach.

Regulacja wysokości i głębokości kolumny kierownicy i elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy to również standard w nowej klasie C. W wyposażeniu seryjnym jest tempomat umożliwiający jazdę ze stałą prędkością bez używania pedału gazu oraz ogranicznik prędkości Speedtronic.

Funkcjami samochodu można nie odrywając rąk od kierownicy za sprawą odpowiednich przycisków umieszczonych w zasięgu palców. Kierowca może w ten sposób zaprogramować 50 indywidualnych ustawień. Nad zapewnieniem komfortu przy każdej pogodzie czuwa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC.

System nagłośnienia firmy BOSE ma automatyczną kompensacją odgłosów jazdy, a funkcjami radia można sterować głosem. Do wyposażenia seryjnego nowej klasy C weszło ponad 20 technicznych innowacji przejętych z najbardziej luksusowych modeli Mercedesa.

SILNIKI
Mercedes przygotował w sumie 7 zupełnie nowych lub udoskonalonych jednostek napędowych. Cztery benzynowe i trzy wysokoprężne w technologii bezpośredniego wtrysku paliwa, o mocy od 115 do 218 KM. W porównaniu z poprzednimi mają więcej mocy i średnio o ponad 40% wyższy moment obrotowy. Wszystkie spełniają normy czystości spalin, które zaczną obowiązywać w Unii Europejskiej w 2005 roku. Manualne skrzynie biegów mają 6 przełożeń.

 

 

Układ
R4
Cylindry / zawory
4 / 16
Pojemność cm3
1998
Moc maks. (kW/KM) przy obr./min
95 / 129
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)
190 / 4000
0-100 km/h (s)
11 (3d)
Prędkość max.
210 km/h
Nadwozie
Sedan
Drzwi / miejsca
4
Masa własna
1455 kg
Ładowność (kg)
b.d.
Długość / szerokość / wysokość (mm)
4526 / 1728 / 1426
Bagażnik (l)
455
Zbiornik paliwa
b.d.
Średnie zużycie paliwa
9,3

Wrażenia z jazdy nowiutką C-klasą  W-203   by OLEG - Niemcy

Czesc, Mercmaniacy!

No wiec w piatek rozdziewiczylem nowa C-klase (W203) 220 CDI automatic. Zrobilem juz prawie 1000 km, pora na zatankowanie :) Autko jest naprawde bardzo dobre i godne polecenia. Wprawdzie tylko wersja Classic, ale dobrze wypasiona: srebrny metalic, szyberdach, pakiet oswietleniowy, radio Classic, automatyczna klima, 5-biegowy automacik typu tiptronic, zespolony komputer ze sterowaniem przy kierownicy, oponki Michelina. Tempomat i ESP sa juz w serii. Bylem nim na weekend w Berlinie, wracalem w zimowych warunkach, pelno sniegu. Pomimo letnich opon i tylnego napedu zadnego "brykania" - czasem zglaszalo sie ESP, ale tylko dlatego, ze specjalnie wchodzilem troche ostrzej w zakret, zeby zobaczyc, jak to urzadzenie reaguje. Wypil srednio 7,2 przy sredniej predkosci 116 km/h (Hamburg-Berlin-Hamburg, przy czym ~20% trasy to miasto - no i prawie caly czas ta chlapa przy -5 stopniach mrozu). Nie przekraczalem 180 km/h, bo przez pierwsze 1500 km trzeba docierac i nie nalezy przekraczac 3/4 obrotów maksym. Serwis zglasza sie za 19200 km, czyli wychodzi mniej wiecej co 20 tys. km. Wygoda jest bajeczna - doslownie czuje sie zintegrowany z samochodem: lewa lapka trzyma lekko kierownice opierajac sie o podlokietnik w drzwiach, prawa lapka odpoczywa na podlokietniku (z chwilowego braku kolanka pasazerki), ja do kompletu ubrany w szary garnitur i oczywiscie waskie okularki przeciwsloneczne a la Matrix. Ogólnie moja opinia jest taka: bardzo dobry, wygodny, oszczedny, solidny i cichy samochód o niemal stalym, duzym ciagu (praktycznie do 180 km/h). Swietnie dobrana skrzynia biegów (dwa programy: standard i zima). Jedyny mankament to wg mnie troszke za twarde zawieszenie i malo miejsca z przodu dla prawej nogi - nie ma dla niej za duzo miejsca - jak   wlaczy sie tempomat, to nie ma jak jej wyprostowac lub postawic i lydka opiera sie o obudowe skrzyni biegów (taki sam problem mialem w A6 - autku o wiele wiekszym). 


Pozdrówka - oczarowany Oleg

203 comp.jpg203 comptyl.jpgw203.PG (61901 bytes)w203_1.jpgw203tyl.jpgw203compbok.jpg (56159 bytes)w203_3.jpgw203c.jpg

  w203_7.jpgw203_8.jpgw203_2.jpgw203_5.jpgw203_4.jpg zdjęcia ze strony JAGUARE


W-202 (1993 - 1999)

Mercedes W-202 czyli c-klasa pojawiła się na rynku w połowie roku 1993 zaraz po zakończeniu produkcji popularnej 190 -tki. Na początku na rynek weszły samochody zarówno z silnikami Diesla: 200 D, 220 D oraz 250 D jak i silniki benzynowe 180, 220 oraz 280. Sylwetka auta podobna z tyłu do Jaguara czy też Hondy Prelude o charakterystycznych zespolonych tylnych światłach odbiegała stylem od innych Mercedesów. Przód samochodu nawiązujący do E-klasy Mercedesa 124 dodawał całemu autu elegancji. Wnętrze C-klasy odbiega znacznie od poprzednika. Deska rozdzielcza zaprojektowana zupełnie od nowa stanowi wzór funkcjonalności i estetyki. Wszystko jest na swoim miejscu i nie ma problemu ze znalezieniem czegokolwiek. Na uwagę zasługuje włącznik świateł awaryjnych czy też pokrętła od dmuchawy, które były nie wygodne w 190 -tce. Z przodu jest dużo miejsca, a pochyła deska rozdzielcza potęguje efekt przestronności. Z tyłu podobnie jak w modelu 190 mało miejsca na nogi. Nie można jednak zbyt wiele wymagać, gdyż wymiary samochodu nie pozwalają na więcej. Trzeba również podkreślić, iż porównywalne samochody mają mniej miejsca z tyłu. Wyjątkiem jest może VW Passat (przedostatni model) w którym miejsca jest naprawdę bardzo dużo. Mecedes W-202 występuje w 4-ech wersjach nadwoziowych. Classic, Sport, Esprit oraz Elegance. Różnią się one zarówno wersją wyposażenia jak i też wyglądem zewnętrznym. Np. wersja Elegance ma dużo elementów chromowanych i jest lepiej wyposażona niż pozostałe wersje. Klasy-C możemy spotkać najczęściej z silnikiem 1800, 16-zaworowym o mocy 122 KM. Godne są polecenia również modele C200-136 KM, C280-194 KM charakteryzujące się bardzo dobrą dynamiką, którą zapewnia mu orkiestra w postaci 6 cylindrów. Nowością jest model C240, w którym zastosowano technikę 3-zaworową i 6 cylindrów w układzie V oraz C230 Kompressor. Jeżeli chodzi o silniki Diesla to najbardziej godny polecenia jest C250D oraz jego następca, który został wprowadzony dopiero w połowie 1995 C250 turbodiesel o mocy 150 KM zapewniając dynamikę, którą chciałby mieć niejeden posiadacz auta z dużym silnikiem benzynowym. Pozostałe silniki czyli np. 220 Diesel również są godne polecenia, tym bardziej, ze występują w technice 4-zaworowej, która zapewnia dobra dynamikę przy jednoczesnym małym zużyciu paliwa. Jazda Mercedesem klasy C jest wzorem dla innych. Idealnie zestrojone zawieszenie powoduje, iż jazda stanowi maximum komfortu, ale też i sprężystości co staje się pomocne na ostrych zakrętach. Układ kierowniczy pracuje lżej niż w W-124 i W-201 , co dla niektórych osób może być drobnym mankamentem. W odróżnieniu od 190-tki, C-klasa dużo mniej przechyla się na zakrętach, co jest jej poważną zaletą. Podsumowując, trzeba stwierdzić, iż konstruktorzy Mercedesa zaprojektowali bardzo dobry i bezpieczny samochód. Pomimo drobnych wad wieku dziecięcego warto zwrócić na niego uwagę, gdy wybierzemy się na giełdę, do komisu czy też salonu. Z pewnością nie jest to tani samochód, jednakże sposób jego wykonania, bezpieczeństwo oraz niedościgniony komfort zasługuje na taką cenę.

Zmiany dokonane w 1997 roku ( nowe zderzaki - przedni i tylny ze zintegrowanymi spoilerami, nakładki progowe w kolorze lakieru samochodu i o sportowym wyglądzie, przyciemnione tylne światła i lekko zmodyfikowana osłona chłodnicy) jeszcze bardziej podkreślają oryginalna sylwetkę klasy C.
Harmonijny wygląd karoserii wzmacniają także boczne listwy ochronne, które są obecnie również lakierowane.

We wnętrzu dodatkowy komfort zapewniają nowe obicia drzwiowe z podłokietnikami obitymi materiałem. Nowe obicia foteli dopasowane są pod względem wzornictwa i charakteru do czterech oferowanych wersji wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego.

Delikatne retusze stylistyczne karoserii i wnętrza Mercedesa klasy C odpowiadają znacznie bogatszemu wyposażeniu seryjnemu. Zawiera ono między innymi innowacje w zakresie bezpieczeństwa i techniki, jak np. boczne poduszki powietrzne w przednich drzwiach, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły nacisku - dla kierowcy i pasażera, jak również system wspomagający działanie układu hamulcowego BAS. Wszystkie modele klasy C seryjnie wyposażone są w układ przeciwpoślizgowy ASR.


c_silv_bok.jpgc_modern.jpgc_silv_tyl.jpgc_swiss.jpgkl_c_k_blue.jpgkl_c_k_inroma.jpgc_kom_night.jpgc_roma.jpgkl_c_k_4auta.jpgkl_c_k_naskarpie.jpgkl_c_k_oldcity.jpgkl_c_wbiegu.jpg


Nowy model z silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem i zużyciem tylko 6,1 l/100 km paliwa

Pod maską modelu C 220 CDI pracuje silnik z bezpośrednim wtryskiem za pomocą wspólnego kolektora ciśnieniowego paliwa (Common-Rail), czterema zaworami na każdy cylinder i chłodzeniem powietrza dolotowego. Posiada on moc 92 kW / 125 KM i od 1800 obr./min. rozwija moment obrotowy 300 Nm, który utrzymuje się do wysokości 2600 obr./min. Dzięki temu ta czterocylindrowa jednostka napędowa zalicza się do najmocniejszych w swojej klasie pojemności. Równie wzorowe jest zużycie paliwa C 220 CDI: w cyklu europejskim limuzyna zadowala się ilością 6,1 litra na 100 km (średnie zużycie NEFZ) - jest to 15% mniej, niż zużywa porównywalny silnik turbodiesel ze wstępna komora spalania.

Następca dotychczasowego modelu czterocylindrowego C 230 oznaczony został symbolem C 240 i wyposażony w silnik benzynowy V6 o mocy 125 kW I 170 KM. Umożliwia on klientom Mercedesa wejście do klasy sześciu cylindrów za niewygórowana cenę.

Również model C 280 napędzany jest silnikiem V6. Osiąga on moc 145 kW / 197 KM i wyróżnia się technika trzech zaworów na każdy cylinder, podwójnym zapłonem i doskonała mechanika pozwalająca na niską emisję spalin i korzystne zużycie paliwa. C 280 spala średnio 10,1 I wysokooktanowej benzyny (98) na 100 km (średnie zużycie NEFZ) - czyli o 9% mniej od modelu poprzedniego z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, Mercedes-Benz klasy C produkowany jest jako limuzyna i jako kombi (model oznaczony symbolem T) w czterech wersjach z dziewięcioma silnikami o mocy od 70 kW / 95 KM do 225 kW 1306 KM.

W klasie C możliwy jest wybór wersji nadwozia i wyposażenia według indywidualnych potrzeb użytkownika:


 PLASTI & ANDRZEJ

Na początek